سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال

همه چیز درباره سرمایه‌گذاری و خرید و فروش ارزهای دیجیتال

رمز ارز یا ارز دیجیتالی چیست و چگونه کار می‌کند؟

ارز دیجیتال یا رمز ارز مانند پول رسمی و فیزیکی، برای تبادل و خرید کالا و خدمات استفاده می‌شود. همچنین می‌تواند محدود به کاربرد خاصی باشد، به‌عنوان‌مثال: مخصوص یک بازی یا شبکه اجتماعی باشد. ارزهای دیجیتال ازجمله بیت کوین و اتریوم به‌عنوان ارزهای غیرمتمرکز دیجیتال شناخته می‌شوند، به این معنی که مرکزی برای تولید این پول وجود ندارد و هیچ نهاد، گروه یا سازمانی آن‌ها را کنترل نمی‌کند. برای تبادل ارزهای دیجیتال به یکدیگر نیازی به افتتاح حساب بانکی و استفاده از خدمات بانکی با هر سازمان واسطه دیگری نیست، رمز ارزها، مستقیم و بدون واسطه از طریق اینترنت تبادل می‌شوند.

جهت آشنایی بیشتر با ارزهای دیجیتال و آموزش خرید و فروش رمز ارزها، ادامه مطلب را مطالعه کنید.

خرید و فروش ارزهای دیجیتال

خرید و فروش ارزهای دیجیتال

ابزار و منابع مورد نیاز سرمایه گذاران و معامله گران ارزهای دیجیتال

انتخاب صرافی

قدم اول انتخاب صرافی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال و یا تبدیل آن‌ها به یکدیگر است.

انتخاب کیف پول

برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال نیاز به استفاده از کیف پول با کارایی بالا و دسترسی آسان است.

آموزش استراتژی

برای آشنایی بیشتر و آموزش استراتژی معامله در بازار رمز ارزها به این بخش مراجعه کنید.

ربات ارز دیجیتال

برای دریافت آخرین نسخه از ربات معاملگر ارزهای دیجیتال و آموزش استفاده از آن کلیک کنید.

فهرست 5 صرافی برتر ارزهای دیجیتال

صرافی‌های برتر ایرانی و خارجی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال براساس سرعت، کارایی و ایمنی

صرافی مکسی

5/5

یک صرافی معتبر بین‌المللی و موردعلاقه ایرانی‌ها که با عضویت و فعالیت کاربران مقیم ایران مشکلی ندارد و نیازی به تأیید هویت نیست. جهت دریافت 30درصد تخفیف در کارمزد معاملاتتون کد زیر را در پنل کاربری خود بعنوان معرف شناسایی کنید. کد معرف مکسی: 1gvRV

صرافی کوکوین

5/5

اولین صرافی معتبر بین‌المللی و موردعلاقه ایرانی‌ها که با عضویت و فعالیت کاربران مقیم ایران مشکلی ندارد و نیازی به تأیید هویت نیست. جهت دریافت 30درصد تخفیف در کارمزد معاملاتتون کد زیر را در پنل کاربری خود بعنوان معرف شناسایی کنید. کد معرف کوکوین: r3AW841

صرافی کوینکس

5/5

دومین صرافی معتبر بین‌المللی و موردعلاقه ایرانی‌ها که با عضویت و فعالیت کاربران مقیم ایران مشکلی ندارد و نیازی به تأیید هویت نیست. جهت دریافت 30درصد تخفیف در کارمزد معاملاتتون کد زیر را در پنل کاربری خود بعنوان معرف شناسایی کنید. کد معرف کوینکس: hbf76

صرافی نوبیتکس

4/5

صرافی ایرانی با محیطی ساده و کاربر پسند است. از امکانات نوبیتکس میتوان به مدیریت دارایی، واریز و برداشت از طریق شتاب، کیف پول امن و کارمزد معاملات رقابتی اشاره کرد.

صرافی زرین دکس

3/5

از خصوصیات بارز صرافی ایرانی زرین دکس متعلق به شرکت زرین پال، میتوان به تبادل مستقیم بین خریدار و فروشنده، امنیت، سرعت، پشتیبانی 24 ساعته و قیمت رقابتی اشاره کرد. کد معرف: 134400067

صرافی والکس

3.7/5

صرافی ایرانی با پشتیبانی سریع، ذخیره امن دارایی، کیف پول دیجیتال، ابزارهای تحلیلی، واریز و برداشت شتابی و پشتیبانی از انواع ارزهای دیجیتال.

صرافی رمزینکس

3.4/5

صرافی ارزهای دیجیتال ایرانی که امنیت معاملات، کیف پول امن، بازار معاملاتی 24 ساعته، تنوع ارزهای دیجیتال و استفاده از شبکه شتاب از خصوصیات این صرافی است.

فهرست 4 کیف پول محبوب برای ارزهای دیجیتالی

کیف پول‌های محبوب برای خرید و فروش ارزهای دیجیتالی براساس گستردگی استفاده، کارایی و امنیت

تراست والت

5/5

کیف پول موبایلی تحت سیستم‌عامل Android و IOS است. محبوبیت بالایی دارد و صرافی بایننس از آن پشتیبانی می‌کند. حدود 30 ارز دیجیتال را پوشش می‌دهد.

جکس

4.4/5

کیف پول موبایل اندرویدی و IOS که قابل نصب به‌عنوان افزونه کروم را نیز دارد. نسبتاً محبوب است و امکان تبدیل ارز داخل نرم‌افزار و قابلیت پشتیبان گیری دارد.

اتمیک والت

4/5

کیف پول نرم‌افزاری قابل‌نصب روی اکثر سیستم‌های عامل کامپیوتر و موبایل. امنیت بالایی دارد و از اکثر ارزهای دیجیتالی پشتیبانی می‌کند.

کول والت

5/5

کیف پول سخت‌افزاری است که امنیت بسیار بالایی دارد. امکان اتصال به موبایل با سیستم عامل Android و IOS را دارد و از انواع ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند.

سوالات متداول درباره ارزهای دیجیتال

پرسش و پاسخ‌های متداول درخصوص ارزهای دیجیتال و معاملات رمز ارزها

ارز دیجیتال چیست؟

رمز ارز یا ارز دیجیتال، یکی از انواع ارزها است که از تکنیک رمزنگاری در آن استفاده شده و عموما به صورت غیرمتمرکز اداره می‌شود. غیر متمرکز به این معنی که یک شخص یا شرکت خاصی پشتیبان آن نیست و بوسیله تمامی دارندگان آن حفاظت و کنترل می‌شود.

نحوه خرید ارزهای دیجیتال چگونه است؟

ارز دیجیتال یک دارایی است، اما این دارایی فیزیکی نیست و به صورت دیجیتال منتقل می‌شود. خرید ارز دیجیتال از سایت‌ها و اشخاص دارنده رمز ارز با استفاده ار کارت‌های اعتباری، حساب‌های اینترنتی و یا سایر رمز ارزها انجام میشود.

VPS یا سرور مجازی چیست؟

VPS، منابع مشخصی از یک سرور متصل به اینترنت با IP ثابت است. دسترسی به VPS، امکان دور زدن تحریم و تغییر موقعیت جغرافیایی کاربران را با سرعت و کیفیت بسیار بالاتر از سایر روش‌ها میدهد.

آیا ماینینگ یا استخراج بین کوین در ایران قانونی است؟

از سال 1398 استخراج رمز ارز (ماینینگ)، نوعی صنعت شناخته شد و افراد یا شرکت‌هایی که قصد استخراج رمز ارزها را دارند باید از وزارت صنعت معدن و تجارت مجوز دریافت کنند.

تفاوت ارز دیجیتال متمرکز و غیرمتمرکز چیست؟

در ارز متمرکز، نقطه مرکزی (به‌عنوان‌مثال یک بانک) بر میزان عرضه پول نظارت می‌کند. در ارز غیرمتمرکز، کنترل عرضه پول از قبل، به‌صورت توافقی یا به‌وسیله رأی‌گیری تعیین‌شده است.

شرایط استفاده از ارزهای دیجیتال در جهان چیست؟

در بسیاری از کشورهای جهان از آن استفاده می‌شود و روزانه استفاده‌کنندگان آن بیشتر می‌شود.

شرایط استفاده از بیت کوین در ایران چگونه است؟

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از سال 1396 تا 1398 در ایران ممنوع بود و اگر کسی در این حوزه فعالیت می‌کرد، مجرم شناخته می‌شد. اما در تیرماه سال 1398 دولت، رمز ارزها را به رسمیت شناخت و خریدوفروش، نگه‌داری و استفاده از بیت کوین به شرط آنکه برای مقاصد مجرمانه استفاده نشود، جرم تلقی نخواهد شد.

حکم فقهی و قانونی رمز ارزها چیست؟

براساس مبانی فقهی و حقوقی، رمز ارزها مال و دارایی محسوب می‌شوند.براساس ماده 10 قانون مدنی، مبادلات رمز ارز مجاز است مگر آنکه صراحتاً قانونی آن را غیرمجاز اعلام نماید. براساس مصوبه هیئت‌وزیران (مرداد 1398)، استفاده از رمز ارزها، صرفاً با قبول مسئولیت ریسک از سوی متعاملین صورت می‌گیرد و مشمول حمایت و ضمانت دولت و نظام بانکی نیست.

اولین ارز دیجیتال کدام است؟

بیت کوین، اولین ارز دیجیتال حقیقی، از دید بسیاری بیت کوین اولین ارز دیجیتال حقیقی یا رمز ارزی است که ایده آن سال ۲۰۰۸ در وایت پیپر بیت کوین منتشر و اولین سکه‌های آن در سال ۲۰۰۹ استخراج شد، پیش از آن نیز تلاش‌های زیادی برای ساخت یک ارز دیجیتال صورت گرفته بود.

کیف پول دیجیتالی یا والت چیست؟

کیف ارز دیجیتال یا والت، جهت نگهداری اطلاعات و کد رمزهای خصوصی و عمومی است. از این کلیدها برای ارسال و دریافت داده‌های دیجیتالی در بلاک چین و ردیابی مانده‌حساب ارزهای دیجیتالی استفاده می‌شود. برای استفاده از ارز دیجیتال، به کیف پول دیجیتالی نیاز است.